Monday, February 10, 2014

Mustafa Kemal Ataturk : Pemimpin Zalim Yang Dilaknat Allah


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. Mustafa Kemal Ataturk merupakan pengasas Republik Turki dan merupakan Perdana Menteri Turki yang pertama. Di dalam dunia Islam, dia terkenal kerana dia merupakan pemimpin yang zalim dalam melanggar hukum Allah S.W.T dan cuba untuk melaksanakan sistem sekular ke atas negara Turki. Mustafa Kemal Ataturk mati dalam keadaan yang sangat mengazabkan dan sesetengah mengatakan mayat nya tidak di terima bumi.

Antara azab yang oleh turunkan kepada Mustafa Kemal Ataturk ialah dia menghidap penyakit kulit yang sangat kronik dan menyebabkan dia sentiasa berasa gatal-gatal di seluruh badan. Selain itu dia ditimpakan penyakit sakit jantung dan darah tinggi. Satu lagi penyakit misteri yang Allah S.W.T timpakan pada pemimpin yang zalim ini ialah dia sentiasa berasa panas sepanjang masa, tidak pernah pun berasa sejuk sehinggakan dia mengarahkan pasukan bomba untuk menyiram rumah nya 24 jam. Pembantu-pembantu rumah juga diarahkan untuk meletakkan ketulan-ketulan ais di dalam selimut dengan harapan dapat menyejukkan badannya tapi tidak berhasil. Kepanasan itu menyebabkan Mustafa Kemal Ataturk meraung kesakitan sehinggakan kesemua orang yang berada dalam istana besar nya dapat mendengar suaranya. Dia juga telah dihantar ke tengah laut dengan menggunakan bot untuk menyejukkan badan, tetapi tetap tidak berhasil. MasyaAllah.

Pada 26 September 1938, Mustafa Kemal Ataturk pengsan selama 48 jam disebabkan kepanasan badan yang melampau dan selepas sedar dari pengsan dia hilang ingatan. Pada 9 November 1938, dia sekali lagi pengsan selama 36 jam dan akhirnya mati. Sewaktu dia mati, tidak ada seorang pun yang sanggup untuk memandi, mengkafan dan menguruskan mayat nya. Mayat nya diawet selama 9 hari 9 malam, dan akhirnya adik perempuan kepada Mustafa Kemal Ataturk datang untuk meminta para ulama' Turki untuk menguruskan mayat. Tidak cukup dengan itu, Allah S.W.T terus mengazab mayat ini ketika dalam proses untuk ditanam, di mana mayatnya tidak dapat dimasukkan ke dalam kubur seolah-olah bumi tidak dapat menerima kehadirannya. Setelah lama berusaha untuk menanam mayat Mustafa Kemal Ataturk ini dan tetap juga gagal, maka mayat yang dilaknat Allah S.W.T ini diawet semula selama 15 tahun dan disimpan di dalam muzium.

Selepas 15 tahun, kerajaan Turki mengeluarkan semula mayat Mustafa Kemal Ataturk untuk ditanam namun usaha mereka tetap gagal kerana ini adalah balasan Allah S.W.T pemimpin yang zalim. Akhirnya, mayatnya dibawa ke sebuah bukit dan mayat nya ditanam di dalam binaan marmar seberat 44 tan. Malah para ulama' Turki turut berkata "Jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak dapat menerima Mustafa Kemal!".  
Apa yang telah Mustafa Kemal Ataturk lakukan sehingga mayat nya tidak di terima bumi?


  1.  Membolehkan perempuan memakai tudung tapi dengan syarat memakai skirt.
  2.  Membolehkan lelaki memakai seluar panjang tetapi dengan syarat memakai tali leher dan topi (mengikut kehendak barat). 
  3. Menyuruh lelaki dan wanita menari di khalayak ramai.
  4. Tegas nya negara tidak akan maju sekiranya rakyat tidak cenderung untuk memakai pakaian moden.
  5. Menggalakkan minum arak secara terbuka.
  6. Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki.
  7. Menukar azan menggunakan bahasa Turki. Bahasa Turki itu sendiri diolah supaya dibuang unsur Arab dan Parsi.
  8. Mengambil arkitek-arkitek dari Barat dan hanya untuk mengukir patung-patung dan tugu-tugunya di bandar-bandar Turki.
  9. Dia dengan terang-terangan menegaskan agama dan urusan dunia perlu dipisahkan untuk kemajuan negara.
  10. Agama Islam dibuang sebagai agama rasmi negara.
  11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan.
  12. Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang Barat.
  13. Menukarkan Masjid Ayasophia menjadi muzium, dan masjid yang lain menjadi gereja.
  14. Menutup masjid dan melarang umat Islam sembahyang secara berjemaah.
  15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan fakir miskin dan anak-anak yatim.
  16. Membatalkan undang-undang waris dan faraid.
  17. Menghapuskan penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.
  18. Menganggap dirinya Tuhan seperti Firaun laknatullah. 
Itulah pengakhiran bagi seorang pemerintah yang zalim. Allah S.W.T mengazab Mustafa Kemal Ataturk di dunia lagi malah mayat nya turut dihina dan dimalukan. Seperti mana dia menganggap dirinya Firaun, seperti itulah yang terjadi pada mayatnya. Di awet dan dipertontonkan kepada masyarakat umum supaya menjadi pengajaran. Ambillah kisah Mustafa Kemal Ataturk ini sebagai contoh untuk kita jadikan tauladan dan sentiasa ingat pada azab Allah S.W.T. InsyaAllah. 


2 comments: